Friday, April 30, 2010

reballing ic SCEI 810km16 for analog

analog berjalan ke arah bawah kanan bila check gune internet browser..dekat dua minggu aku pikirkan ape masalahnye..hanya ader 1 je penyelesaian nye dalam google..ic SCEI 742KU63..tukar analog dengan getah pon tak boleh gak..terpaksa try reball balik..cuba nasib..sebab nak dapat ic psp bukan senang..


rupe mobo yang dah bukak..ic nyer aku dah cabut kuar..tinggal bersihkan jer


ni bile dah bersihkan..aku kena bukak sekali bateri kecik tang kat tepi ic tu,,dulu penah sekali meletup masa aku repair n70..sikit lagi nak kene mata..lau kene mesti hospital ar jawabnya..


pastu pasang balik..pas siap cuci and reball kaki ic..tak sempat tunjuk cara reball kaki ic..tangan ade 2 jer..huhu..hasil nya ! ! masih tak boleh jugak...tetap jugak bgerak sendiri analognya..tapi ade beza sikit,mungkin nak kena tukar jugak ic tu..ampeh toi..maner nak dapat mende tu........



3 comments:

  1. Could you translate this post, please?
    How can i know if this IC is broken?

    ReplyDelete
  2. Bro!
    My psp 1000 is dead. Only green light on, nothing happen. send to few shops, they said motherboard KO. I bought motherboard in ebay, fix myself, same problem, only green light on, nothing happen....can u advice?

    ReplyDelete

There was an error in this gadget