Friday, April 30, 2010

psp didi new mod + transparent housing + Led sound reactive + Power amplifier + speaker 3 watt



housing baru untuk psp didi..da lame da aku beli tapi malas nak pasang..heheheheh


wat wiring dulu siap2..just mod biasa,speaker,led kat trigger,umd and housing..

yang lain..stay tuned~



ni suis power board slim..aku korek sikit kat papan nye agar litar suis hold putus..nak jadikan suis hold sebagai suis untuk led..



aku dah tanda kat mana kena potong pakai pisau..jangan lebih2 potong tau..pas tu test pakai multimeter untuk check ada sambungan ke connector atau tak..suis ni hanya untuk sambungan negatif led jer..positif tak boleh sambung ke suis ni sebab nanti led jadi tak nyala sebab power lari ke ground..


ni rupe led psp didi 70% siap..nak wat speaker dengan litar amplifier je pasni..tadi dapat 1 penemuan baru..litar power amp direct tarik dari  input speaker pastu wat panambahan speaker bagi power lagi bunyi..guna speaker 3 watt..memang bunyi kuat giler..




ni ar speaker yang aku gunakan..dalam ader 2 speaker 1watt..yang kita nak pakai hanya speaker dan litar amplifier...bunyi memang kuat..bateri pon jimat..tapi aku akan gunakan power bateri dari psp sebagai supply untuk litar amp ni..kemudian aku gunakan point dari speaker sebagai input..dan bukan dari jack headset..sebab kalau guna jack headset,psp akan sentiasa baca headset lepas jumper pin..




ni litar amplifier tu..ngam2 untuk muatkan belakang tapak memory sitck..kena potong sikit housing bagi rapat ke bawah..atau tampal terus ke dalam umd..tapi kena ar buang umd pastu..








pinout input dari speaker..testing guna power dari bateri dulu..nak test bunyi..tengok video yang aku akan upload dalam sehari lagi..aku akan nak tido dulu..babai~










4 comments:

  1. awak buat kerje ni dkat mne?? awak keje kat lowyat ke??

    ReplyDelete
  2. saya orang kg je..duduk ulu kat sabak bernam..hehe

    ReplyDelete
  3. salam bro. kalau nak beli psp parts bole dptkan harga baik punya di: www.ziquexstore.com

    ReplyDelete
  4. sekarang susah nk cari housing transparent. macam mana nak dpt ye? ��

    ReplyDelete