Thursday, July 8, 2010

my new phat- in progress

semalam aku dapat 1 phat baru dari mudah.com..phat rosak analog dengan tak boleh baca memory..murah jer rm190 pas penat mintak diskaun..heheeee




housing pecah..analog dah penah kena solder..board memory stick masalah..siapkan dulu repair n testing..tunggu housing transparent baru sampai..seminggu lagi baru sampai stok housing dengan barang2 yang aku order



aku paling benci kedai yang bila dah solder pastu guna rubber analog lagi..aku terpaksa setuju dengan pendapat afiq wetfusion..better solder direct sebab lepas tu dah takda masalah..kadang2 analog masalah sebab housing tak rapat jer..aku dah test solder direct..langsung tak ada masalah..biasa ar,aku newbie..kena belajar dar pengalaman..mana ader orang yang bukak kursus repair psp or consoles game..ni semua datang dari pengalaman aku membaiki telefon.. T.T belajar repair phone pon dengan tokey lame aku..dulu nak belajar repair phone mahal..aku tak mampu..



tapak yang dah dibaiki..aku just solder direct jer..tapi tapaknya aku reblow bagi rapat ke board..





suis wifi yang patah..terangkat sebelah..resolder balik..




tapak memory slot yang bermasalah..dah try swap ke mobo lain..memang ada masalah..so just tukar je..lagi bagus..lagi pun psp sendiri..

untuk yang lain stay tuned~tunggu housing baru..ada sesuatu yang menarik untuk phat ni

No comments:

Post a Comment