Tuesday, May 11, 2010

psp dualshock controller mod !




aku baru2 ni dapat 1 psp yang mobo bengkok n dah tak boleh repair..bila tekan jer d-pad terus freeze..so when i got bored doing repairing..its time for modding !


ni percubaan pertama aku untuk dualshock controller..aku tak penah wat sebelum ni..tapi sebab tak nak kecewakan customer pertama aku dari sabah iaitu mustis malaysiawap..aku paksa gak diri wat..asalkan hati ko puas mustis..wakakakakaka




bermula dengan button /\ []  O X..aku luka kan sikit trace untuk button dan grounding..



ni rupe pas di solderkan wayar..



connector usb motorola sebagai connector penyambung untuk ke controller dualshock PS2..



sori tak berapa kemas..aku belum siapkan lagi..nanti dah siap ko tengok ar sendiri ek..juai kat aku ar kalo ko dah taknak psp ni lagi keh..wawawawawawa



aku guna pinout kat ic kecik sebelah zif connector..sebab nak solder ke tapak connector halus sangat..wayar aku besar sikit..





cis..agak terkeluar..



1 lagi connector tak cukup..aku sembelih charger motorola rosak untuk connnecto..nak beli yang baru kat tempat aku takde jual..susah toi dok ulu neh..untuk final touch n video..stay tuned ~



wiring dah 80% siap..tapi ape kan daya button R ade masalah..sayang betul ar..last2 minit baru dapat kesan R ade masalah..aku da main game malam tadi..main medal of honor 2..baru sedar tak boleh tembak..sedey betul..percubaan pertama yang terlalu hampir untuk berjaya..mungkin untuk main game tekken masih ok sebab aku nak test wat combo button,,gabungan button game untuk R2 dan L2



tinggal analog je belum solder..lepas tu buat mounting untuk tapak psp dan controller..sehari dua lagi siap la..nanti aku upload video ok




ni ar rupa hampir siap..last part just mounting je..button R aku dah repair dah..nak upload vid jer pasni..













hasil nya ! ! ! adeh..siap gak akhirnya..seminggu lebih dok pikir cara wat mounting..akhirnya berjaya gak..aku bagi tapak yang flexible.boleh rotate 360 darjah untuk psp dan tengkuk dari controller boleh pesing melintang 90 darjah..khas untuk customer best aku yang sentiasa support and bagi idea untuk aku..ni aku tolong ko buatkan..aku sendiri pon tak pakai lagi external controller tau..










No comments:

Post a Comment