Wednesday, March 23, 2011

UFC Undisputed psp


salam dan selamat malam..ni antara mod terbaru yang aku siapkan malam tadi mase lepak2 kat umah dengan hairi sarah, regular customer aku..belum siap lagi dia da nak deposit rm10..haha tapi tak kisah la janji laku..untuk design rupa psp ni aku menggunakan Ipad sebagai tool untuk editing gambar..memang senang buat kerja pakai ipad..sebab aku ni bukan reti sangat pakai pc..
aku just google imej yang aku nak buat kemudian terus print out sticker..untuk crop sticker aku pakai pisau je..agak lama tapi puas hati sebab fully hand made..untuk mod kali ni aku guna design Ufc Undisputed dan tattoo Brock Lesnar..


ni la picture yang aku da siapkan guna teknik layer pakai ipad..nampak mcm photoshop..just 2,3 minit untuk cari rupa baru psp sebelum spray..



masa siap tampal sticker n tape sebelum spray..tangkap gambor dulu




aku guna warna putih dan merah sikit untuk design ni..just tiru balik design asal tattoo tu dan guna sticker sebagai stencil airbrush..stencil ni teknik biasa je..tetapi antara yang paling terkenal n banyak orang pakai terutama orang macam aku yang tak reti buat spray pakai free hand..lagi pun aku baru lagi dalam airbrush ni..baik berhati2 buat agar tak rosakkan housing..


aku gunakan psp ni untuk pertandingan acidmods..takde harapan nak menang pun sebenarnya..just bertanding sebab suka2..menang kalah adat la..sebab terlalu ramai modder luar sana dan malaysia yang lagi hebat..aku ni baru lagi..insyaAllah untuk masa akan datang aku akan standby projek psp yang mampu bagi saingan untuk peserta lain..sekarang ni tengok dulu n cuba untuk buat sesuatu yang baru..







trim pakai hitam..nampak garang sikit..

actually aku takde mood sejak akhir2 ni..banyak kejadian yang berlaku..sekejap tadi aku  dapat berita yg isteri encik suhaily adha a.k.a ekamen , operation untuk bersalin,anak pertama..dan disyaki uri terkeluar dari rahim..sekarang ni aku tengah tunggu berita dari encik suhaily adha..diharapkan agar ibu dan bayi selamat..sebab dah banyak kali pendarahan,kemudian hospital sah kan bayi songsang..harap2 semua selamat n dipermudahkan segala urusan..tu doa dari aku dan isteri..

.
.
.

ngaa mase tengah dok taip2 update blog tetibe encik suhaily call..yess !! anak perempuan..hahahahaaa aku da agak da pempuan..sebab masa dorang scan baby sorok pot pot beliau..hehe..semua orang kate lelaki..aku sorang je kate pempuan..sekarang ni turn aku lak ketawa kan encik suhaily sebab tengah pening pikir nama anak perempuan :) namekan sempena nama aku ar weh..haha
terer gak aku punya ilmu ghaib..hahaaaa nasib baik aku tak reti ilang2..kalo tak mesti aku da ilang n timbul balik kat hosp teluk intan..tak sabar nak balik sabak bernam nak g melawat family dia..da lame tak jumpe kengkawan..bulan depan baru dpt cuti..ape2 pun tahniah untuk keluarga encik suhaily dari blog MPM :)

bye2 semua :) 

No comments:

Post a Comment