Friday, July 22, 2011

ipad 1 Teardown

salam dan selamat malam..
seperti yang aku janjikan kali ni untuk entry ipad 1 teardown..
amat menarik tapi leceh..


 gambar pertama selepas berjaya buka

bateri sebesar tapak tangan aku, huhu ade dua bijik..boleh tahan pakai selama 10 jam

charging port dan tapak home button

 motherboard

 rupa isi dalam ipad 16gb

 Lcd dan digitizer



 Lcd

 Digitizer
 Motherboard tanpa metal shield..
bla bla bla...

takde ape yang nak dicerita sangat..cuma seronok sebab dalam masa 4 hari selepas aku announce untuk buat ipad repair , aku dapat 3 ipad untuk diperbaiki.. dua pecah lcd dan 1 masuk air..
yang masuk air ni menarik sikit, sebab dah dua bulan masuk air dan tak hidup..dah hantar ke Apple Store tapi Apple tolak sebab water damage..berjaya hidupkan dalam masa dua jam..syok gak la rasa..macam masa mula2 dapat buat led kat psp 2 tahun lepas..

setiap ipad yang tukar lcd dapat disiapkan dalam masa 2 jam lebih kurang..sekarang ni tengah cari modal untuk sparepart ipad 2 pulak..

banyak bende menarik pasal ipad 2 yang mampu buat korang terkejut..
tunggu masa je untuk aku operate ipad 2 dalam seminggu dua lagi..sorry cara bukak ipad aku tak dapat nak tunjuk sebab agak ganas..haha..terpaksa rogol klip dengan frame..

ramai yang tanya ipad 1 atau ipad 2 yang bagus ? jawapannya ipad 1.. jangan story depan aku pasal A5 processor ipad 2 lagi bagus or RAm tinggi..aku ade sebab sendiri untuk kata ipad 1 lagi bagus sebab keupayaan aku dari segi teknikal..ipad 2 Glass senang pecah, battery hanya 500 charge cycle..so pakai setahun pastu buang..ipad 2 nipis tapi body aluminium dan pakai gam di frame dan lcd..bayangkan kalau jatuh , glass pecah pastu body bengkok dan tak boleh ketuk..kos repair dekat 1k..so sebab aku orang miskin aku pilih ipad 1..hahahahahaaa 

cis aku dapat bayangkan member baik aku Encik Optimus prime tengah gelakkan aku pastu capai hp dia pastu call aku n maki aku mengarut dalam blog..hahahaaahaaaahaaaaa hahaaa hehe heeee ..hmmm..
ok aku taknak angkat call..wakakaka

taknak buat housing UFC untuk dia gak..huhu
 jual kat orang lain

PSP UFC Undisputed




 blood spill !!


taktau kenape aku minat betul dengan UFC ni..tiap hari main pon tak bosan..
penat tomoi orang tiap hari..
tiap hari aku fight dengan Botak Jahat
tiap hari dia marah aku sebab main submission
huhu
tiap hari aku gelak tengok gigi dia
wawawawawawa


selamat pengantin baru bro !
dan untuk Hairi Sarah pun aku ucapkan Selamat Pengantin baru
 nak grab gambor ko kat fb , semua gambor tak senonoh..huhu

sekarang ni botak dah kerja ngan aku..dah dekat sebulan..
ade gak kawan nak gadoo kat kedai
hehe..mangsa sodok aku kat UFC Undisputed..hahahaaa
semoga analog ko rosak selalu sebab main ufc..hahaha
pastu aku repairkan T.T 
mesti punya la..
time tu aku nak kerek ngan ko...
hahahahahaahahaaaaaaa bye2 semua ! 

jangan lupa klik Fb kedai aku ye :) 
 





1 comment:

  1. Best Betting Sites for 2022 : | YouTube Channel
    More videosAbout us · About mp3 to youtube Us · About Us. Best Betting Sites in the world · About Us. Best Betting Sites in the world · About Us.

    ReplyDelete